Nordisk stipendium

Frem til Coronaens komme har der været afholdt en fælles nordisk stipendiatsamling i enten Danmark, Sverige, Norge eller Finland. Det pågældende lands forsikringsforening udvælger et tema og opstiller et program for opholdet. Vi har 4 pladser til rådighed hvert år.

Stipendiatopholdet blander workshops med åben konference og networking. Sociale arrangementer bliver afholdt om aftenen. Opholdet er et internatophold, hvor alle aktiviteter er obligatoriske for stipendiaterne. Med et nordisk stipendium, får du en god mulighed for både at udvide din faglige viden og dit netværk ved at mødes med andre stipendiater og nordiske kolleger i branchen i de nordiske lande.

Temaerne for de seneste stipendiatkonferencer har været ”Klima” i 2012, ”Digitaliseret Forsikringsbranche” i 2013, ”Et bæredygtigt pensionssystem” i 2014, "Personforsikringer i dag og i fremtiden" i 2015, "Forsikring, teknologi og transport" i 2016, "Genforsikring" i 2017, "Helseforsikring i Norden" i 2018 og "Digitalisering" i 2019.

Stipendiatudveksling udsat til 2022

Vi skulle have været vært ved stipendiatudvekslingen i Danmark i 2020 med emnet ”Forsikring og bæredygtighed”. Men den blev udsat til september 2021 på grund af Covid-19 og igen til 2022. Nu er den så blevet udskudt til 2024 - formodentligt med et opdateret emne.

Hvem kan komme i betragtning?

For at blive tildelt et nordisk stipendium forudsætter vi, at du har en vis erfaring med forsikringsområdet (liv eller skade) og det aktuelle tema, og at du har nogle års erfaring på arbejdsmarkedet. Det betyder, at nyansatte medarbejdere, elever, og studerende ikke kommer i betragtning til et nordisk stipendium.

Hvad er betalt?

Det nordiske stipendium omfatter hotelophold, flyrejse, samt fuld forplejning alle dage. Dertil får du 1.000 DKK i stipendiebeløb til transport og andre fornødenheder.

Obligatorisk informationsmøde for danske stipendiater

Bliver du tildelt årets nordiske stipendium, skal du deltage i et obligatorisk informationsmøde for at skabe kontakt med de andre danske stipendiater, afstemme konkrete ønsker til din deltagelse, og afgive ideer til et senere arrangement for alle medlemmer i Forsikringsforeningen.

Hvordan søger du stipendiet?

Forsikringsforeningen sender alle medlemmer en invitation til den årlige nordiske stipendiatudveksling.

Du tilmelder dig via et link i den personlige invitation, som du modtager på mail. Her indsender du også din ansøgning (se ansøgningsblanket i højre side) med en begrundelse for, hvorfor du ønsker at deltage, og hvad du kan bidrage med i de relevante workshops under opholdet. Du vedhæfter derudover kort CV.

Forsikringsforeningen offentliggør senere, hvem der har fået tildelt det nordiske stipendium.

Ansøgning til nordisk stipendium

Her kan du finde den ansøgningsblanket, som du skal udfylde og sende sammen med dit CV. Du sender ansøgningen via den invitation, du modtager på mail.

Hvad fik tidligere stipendiater ud af opholdet?

Din browser er forældet, Du bør opdateres til en moderne browser. Læs mere her.