Nordisk stipendium

​Forsikringsforeningen giver dig som medlem mulighed for at
deltage i nordiske stipendiatudvekslinger. ​

​En gang årligt afholdes fælles nordisk stipendiatsamling i enten Danmark, Sverige, Norge eller Finland. Programmet for opholdet opstilles af de pågældende lands Forsikringsforening. Vi har 4 pladser til rådighed hvert år.

Stipendiatopholdet blander workshops med åben konference og networking. Sociale arrangementer vil blive afholdt om aftenen. Opholdet er et internatophold, hvor alle aktiviteter er obligatoriske for stipendiaterne. Du får en god mulighed for at udvide dit netværk ved at mødes med andre stipendiater og nordiske kolleger i branchen i de nordiske lande.

Temaerne for stipendiatkonferencerne har været ”Klima” i 2012, ”Digitaliseret Forsikringsbranche” i 2013, ”Et bæredygtigt pensionssystem” i 2014, Personforsikringer i dag og i fremtiden i 2015 og "Forsikring, teknologi og transport" i 2016.

Danmark var i september 2016 vært ved konferencen med temaet "Forsikring, teknologi og transport". Det gav deltagerne - samt på anden dagen mere end 100 deltagere i en åben konference - indblik i den teknologiske revolution og de forsikringsmæssige aspekter på transportområdet, ligesom indlæg om deleøkonomi gav deltagerne inspiration og stof til eftertanke.

I 2018 afholdes stipendiatkonferencen i Norge fra tirsdag den 11.til og med torsdag den 13. september. Tema for dette års konference er helseforsikring (sundhedsforsikring) i Norden. Programmet kan ses her - og der er  deadline for ansøgning den 4. juni 2018.

Hvem kan komme i betragtning?

Vi forudsætter at du har en vis erfaring med forsikringsområdet (liv eller skade) og det aktuelle tema, og har nogle års erfaring på arbejdsmarkedet. Det betyder, at nyansatte medarbejdere, elever, og studerende ikke kommer i betragtning til et stipendium.

Hvad er betalt?

Stipendiet omfatter hotelophold, flyrejse, samt fuld forplejning alle dage. Dertil får du 1.000 DKK i stipendiebeløb til transport og andre fornødenheder.

Obligatorisk informationsmøde for danske stipendiater

Bliver du tildelt årets stipendiat skal du deltage i et obligatorisk informationsmøde for at skabe kontakt med de andre danske stipendiater, afstemme konkrete ønsker til deltagelse, og afstemme indlæg til arrangement for alle medlemmer i Forsikringsforeningen.

Hvordan søger du stipendiet?

Du indsender ansøgning med begrundelse for, hvorfor du ønsker at deltage, og hvad du kan bidrage med i de relevante workshops under opholdet. Du vedhæfter derudover kort CV.

Ansøgningsfrist

4. juni 2018.