Nordiske stipendiater 2019

Følgende er udvalgt til at deltage i den nordiske stipendiatudveksling i september 2019:

​​Skade- og projektmedarbejder Kasper Vestergaard, Himmerland Forsikring
- Markedsudvikler Mads Rud Pedersen, Topdanmark
- Proceskonsulent Claus Westergaard Poulsen, LB Forsikring
- Produktudvikler Katrine Borum Juhl Christiansen, Topdanmark

Udvekslingen finder sted fra i Helsinki fra den 25. til den 27. september 2019. Årets tema er digitalisering.

Stipendiaternes tilbagemelding

Den finske forsikringsforening havde sammensat et program med meget aktuelle ”redskabsemner”, som i disse år er vigtige – men også udfordrende - konkurrenceparametre i både forsikringsbranchen og i samfundet som helhed.

Emnerne var bl.a. digitalisering og dataøkonomi, innovation og forsikringsbranchens rolle er central i klimakampen.

​Hvad sagde stipendiaterne?

De fire udsendte stipendiater var enige om, at den finske forsikringsforening havde sammensat et aktuelt og spændende program for stipendiatkonferencen. De var også enige om, at alle oplægsholderne var inspirerende, velforberedte og havde interessante og udfordrende synspunkter. Der er også overvejende enighed om, at emnerne digitalisering og dataøkonomi ud fra de danske deltageres arbejde og perspektiv var de mest interessante.

Vil du vide mere, så læs artiklen "Aktuelle udviklingstendenser i forsikringsbranchen i næste nummer af Nordisk Forsikringstidsskrift (4-2019), som udkommer primo december 2019 på www.nft.nu.​