Citater fra tidligere danske deltagere

Morten Richter-Hansen,  Nordea | Liv & Pension

I 2014 kom der opfordring til at søge stipendiat til deltagelse på konference i Oslo, via Forsikringsforeningen. Emnet var produktudvikling i Norden, hvilket for mig, der sidder i Nordea Liv & Pensions udviklingsområde, måtte antage at være særdeles relevant. Jeg var så heldig at blive ”udtrukket” og endda sammen med en bekendt fra Tryg. En introduktion fra selve Forsikringsforeningen, og hertil helt uventet 1.000 kr. i lommepenge. Ud over de norske værters fine måde at tage sig af os, og den gode indkvartering, var forløbet: Deltagelse i konference, og efterfølgende behandling af konferencens opstillede problemstillinger og udfordringerne hermed.

Som en smule malurt i bægret, viste det sig at konferencen var relativt snævert bygget op omkring Norges udfordringer med deres meget generøse offentlige pensionstilsagn, og den manglende afdækning – altså en noget mere snæver vinkel and først antaget. Men det gav god viden og et par ideer om pensionsmarkedet.

Så hvis du vil blive klogere på det nordiske, og sikre gode kontakter i et nordisk netværk, så tøv ikke med at søge – Forsikringsforeningen hjælper på formidabel vis.