Udenrigsministeriets rejsevejledninger

Den store sommerrejsesæson er netop overstået. Mange rejsende har benyttet sig af udenrigsministeriets rejsevejledninger til at orientere sig om deres feriested, risiko og om dækning fra deres rejseforsikring, som ikke dækker de områder, hvor UM fraråder rejseaktivitet.

Vi er til dette arrangement så heldige at få besøg af centerchef for Udenrigsministeriets Borgerservice, Ole Egberg Mikkelsen, som vil fortælle os om, hvordan Udenrigsministeriet foretager risikovurderinger i forhold til deres rejsevejledninger.

Temaerne vil være
  • Hvilke typer risici arbejder UM med (Krig, terror, naturkatastrofer, uroligheder mv.)
  • Hvordan foretages analyse og vurdering af risiko i et bestemt område?
  • Uforsikrede rejsende – et stigende problem
  • Hvad er Danskerlisten og hvordan bruges den?
  • UM Rejseklar app'en – Udenrigsministeriets nye app med direkte notifikationer til rejsende.

Udenrigsministeriets borgerservice:
Her Udenrigsministeriets egen beskrivelse af deres arbejde:

"Udenrigsministeriets rejsevejledninger indeholder råd og oplysninger til danske rejsende. Vi laver ikke rejsevejledninger for alle lande, men for en række lande med særlig risiko på grund af krig, fare for terrorisme, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, kriminalitet og lignende. Rejsevejledningerne bygger på oplysninger, som er indhentet bl.a. fra de danske ambassader.

De lande vi laver rejsevejledninger for er fortrinsvis meget besøgte lande, hvor særlige sikkerhedsmæssige forhold gør sig gældende, og hvor det er muligt for Udenrigsministeriet løbende at modtage troværdige oplysninger om sikkerhedssituationen. Desuden laver vi rejsevejledninger for nogle lande, hvor helt særlige sikkerhedsmæssige forhold gør sig gældende. Vi udarbejder ikke rejsevejledninger for EU-landene og de nordiske lande."

Se eventuelt mere på:

Der er mulighed for at tage et par kolleger med, også selvom de ikke er medlem af Forsikringsforeningen.

Dato og tidspunkt:
28. oktober 2015 kl. 17.00

Forsikringsforeningen byder på kaffe og kage, snacks og et glas vin fra kl 16:30.

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1
2900  Hellerup

Tilmelding skal ske via særskilt mail, som er sendt til medlemmerne - senest den 23. oktober 2015.