Trusler og risici

Vi lever alle i en hektisk hverdag og forholder os ofte til potentielle trusler og risici af forskellige typer og grader. Såvel bevidst som ubevidst foretager vi analyser og vurderinger heraf og beslutter, hvordan vi bedst og mest effektivt imødegår og reducerer disse potentielle trusler og risici.

Ved dette foredrag vil den tidligere jægersoldat, Thomas Rathsack, fortælle om, hvordan han, som udsendt på missioner til Irak og Afghanistan, håndterede de konstante trusler og risici, han stod overfor i krigszonerne.

Temaerne vil være

• hvordan foretager en jægersoldat en risikovurdering/analyse?
  • hvordan handler man efterfølgende?
  • hvordan evaluerer teamet med henblik på at reducere risici og trusler fremover?
  • hvordan operer et team i Jægerkorpset i det hele taget?
  • desuden om hvordan Thomas Rathsack som sikkerhedskonsulent og NGO-programleder i den tredje verden forholder sig til potentielle risici og trusler.

Thomas Rathsack (f. 1967)

Er forfatter, foredragsholder og tidligere jægersoldat med operativ erfaring fra blandt andet Irak og Afghanistan. Derudover har han arbejdet en årrække som fotograf, sikkerhedskonsulent og programleder for en dansk minerydningsorganisation i Kaukasus, Afrika og Afghanistan. Som jægersoldat modtog Thomas Rathsack den højeste amerikanske enhedsudmærkelse, Presidential Unit Citation, efter deltagelse i Task Force K-BAR i Afghanistan. Hans selvbiografi, Jæger – i krig med eliten, har solgt over 250.000 eksemplarer i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Bulgarien, Tyskland og USA. Får i 2011 sin debut som romanforfatter med Shadow Army, første bind i en serie om jægersoldaten Michael Plessner. Bogen modtages med flotte anmeldelser og ligger kort efter udgivelsen nummer 1 på bestsellerlisterne. I 2013 udgives Sort Daggry, som ligeledes modtages med flotte anmeldelser, og i efteråret 2015 udgives tredje bind i serien, Dødemandsbugten. Thomas Rathsack har desuden skrevet Stærk under pres – Håndbog i high performance(s.m. Rune Wåhlin Andersen).

Se eventuelt mere på:

Der er mulighed for at tage et par kolleger med, også selvom de ikke er medlem af Forsikringsforeningen.

Dato og tidspunkt

15. september 2015 kl. 17.00
Forsikringsforeningen byder på kaffe og kage, snacks og et glas vin fra kl 16:30.

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1
2900  Hellerup

Tilmelding skal ske via særskilt mail, som er sendt til medlemmerne - senest den 10. september 2015.