Fremtidens arbejdsplads og medarbejdere i den finansielle branche

Tænk hvis vi kunne se ind i fremtiden og se, hvilke arbejdspladser der er i den finansielle branche. I en tid hvor vi ser en stigende grad af globalisering, digitalisering og forandringshastighed, ville det være godt at være bedre forberedt på de udfordringer og muligheder det stiller til selskaberne - og ikke mindst medarbejderne i den finansielle branche.

For hvordan ser fremtidens arbejdspladser måske ud? Hvilke typer jobs ser selskaberne, de kan tilbyde til fremtidens medarbejdere? Hvilken rolle vil nye teknologier spille for fremtidens arbejdspladser? Hvordan ser selskaberne deres sociale ansvar ifht. nedlæggelse, outsourcing af arbejdspladser? Og hvordan ser fagforeningerne deres rolle i at repræsentere fremtidens medarbejdere? Det er blot nogle af de spørgsmål der melder sig, når vi taler om fremtidens arbejdsplads og de krav, det vil stille til medarbejderne.

Fortælle præcist hvad der kommer til at ske kan ingen. Forsikringsforeningen vil dog gerne stille skarpt på netop dette tema, og inviterer til arrangement, hvor du fra tre forskellige indlægsholdere kan høre hver deres bud på fremtiden - og få mulighed for at stille spørgsmål.

Fra Institut for Fremtidsforskning deltager Futurist og Fremtidsforsker Carsten Beck. Fra DFL deltager Landsformand Charlotte Hougaard og Næstformand Lone Clausen og fra Alm. Brand deltager HR direktør Henrik Gundorph.

Dato og tidspunkt

Arrangementet vil finde sted den 6. maj 2015 i tidsrummet kl. 17:00 til kl. 19:00.
Forsikringsforeningen vil byde på kaffe og kage, snacks og et glas vin fra kl 16:30.

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1
2900 Hellerup

Tilmelding skal ske via særskilt mail, som er sendt til medlemmerne - senest den 1. maj 2015 kl. 15.00.