Besøg Rigshospitalet - Traumecenteret den 10. marts 2015

Forsikringsforeningen har fået mulighed for at besøge Rigshospitalets TraumeCenter.
De fleste af os kender akutmodtagelsens traumecenter på Rigshospitalet af omtale. Færre af os har haft muligheden for at få indblik i, hvordan traumecenteret tager imod patienter fra hele landet. Rigshospitalet har egen Helipad, hvortil patienter fra hele landet kan transporteres til Rigshospitalet. Patienter kommer ind via den landsdækkende lægebemandede akutlægehelikopter og Forsvarets helikopter.

Hvordan er dagligdagen for læger og sygeplejersker på traumecenteret? Hvor mange patienter håndteres om året? Hvordan lykkes det at få den bedste patientoverlevelse målt op mod nogle af de store traumecentre i Europa? Hvilke udfordringer står et traumecenter overfor nu og i fremtiden?

Klinikchef overlæge Claus Falck Larsen, som har det lægefaglige og administrative ansvar for traumecenteret, vil give os en præsentation af traumecenteret og tage os med på rundvisning i modtagelsen og på helipaden. Rundvisning er med forbehold for patienter og/eller landinger.

Dato og tidspunkt

Arrangementet vil finde sted på to datoer, da deltagerantal er begrænset til 15 personer pr. gang.
Første besøg finder sted tirsdag den 10. marts
Andet besøg finder sted tirsdag den 17. marts

Begge dage i tidsrummet kl. 17.00 til kl. 18.30.

Rigshospitalets TraumeCenter
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø

Vi mødes i forhallen ved hovedindgangen.

Tilmelding sker via link i særskilt mail - som er sendt til medlemmerne.

OBS! Hvis du efter tilmelding skulle blive forhindret i at deltage i mødet, bedes du venligst afmelde dig via den
e-mailbekræftelse, som du har fået ved tilmelding eller sende en mail til Bente Sandbæk bs@forsikringogpension.dk