Beredskab fra tanke til handling

Er du på fornavn med stormene Allan, Bodil, Carl og senest Urd i december 2016? -  og kunne du tænke dig og høre mere om, hvordan man forbereder sig bedst muligt på en beredskabs-/katastrofesituation? så er der god mulighed for at høre mere om emnet torsdag den 1. juni fra 17-19.

Arrangementet er delt i 3 oplæg

1. Hvordan planlægger og forbereder man sig til en katastrofesituation? Hvilke tanker og overvejelser kan man med fordel gøre sig?.
    Inspiration til medarbejdere og ledere i de forskellige selskaber som kender til det at stå i en vejrsituation og skulle takle de mange kundehenvendelser, som kommer på en gang.
    Indlægget gives af Specialkonsulent i krisestyring Ulrik Keller fra Beredskabsstyrelsen. Han vil fortælle om "Krisestyring" i forhold til katastrofesituationer samt fortælle om det nye nationale risikobillede 2017 (samfundets bud på hvad de næste tre år kommer til at byde på herunder de nye tendenser, som kan føre til nye hændelsestyper eller påvirke de eksisterende).
  2. Kort indlæg fra stipendiatmodtager af Forsikringsforeningens udenlandske stipendie Charlotte Dietzer, som i november 2016 var med Forsikringsforeningen i USA og undersøge, hvordan de amerikanske selskaber håndterer beredskab.
  3. Med oversvømmelserne fra Bodil i 2013 in mente, er det nationale beredskab trænet og altid klar til at tage kampen op med vejrsituationer som storm og stormflod. Men hvordan gør de?
    Operativ chef for nationalt beredskab Lars Høg Schou fra Beredskabsstyrelsen fortæller om forberedelserne og håndteringen af december-stormen URD i 2016 og stormfloden fra januar 2017.

Har du lyst til at få stillet din nysgerrighed - og måske også stille et par spørgsmål, så tilmeld dig via den personlige invitation du har fået på mail - eller klik her for tilmelding.

BEMÆRK - Arrangementet holdes hos Tryg Forsikring, Klausdalsbrovej 601, 2750 Ballerup

Dato og tidspunkt:
1. juni 2017 kl. 17.00

Tryg Forsikring
Klausdalsbrovej 601
2750  Ballerup
Alle er velkomne - også selv om du ikke er medlem af Forsikringsforeningen.

Tilmeldingsfristen er den 24. maj 2017.
Hvis du har spørgsmål kan du kontakte os her bs@forsikringogpension.dk

Bemærk
Arrangementet kræver, at man er medlem af Forsikringsforeningen. Men lige nu tilbyder vi gratis medlemskab for resten af 2017 ved tilmelding til dette arrangement. Herefter vil medlemskab være mod betaling af et kontingent på 150 kr. årligt. Medlemskabet giver dig mulighed for at søge foreningens stipendier, deltage i arrangementer samt modtage Nordisk Forsikringstidsskrift 4 gange om året, som giver inspiration og indsigt i, hvad der rører sig på det nordiske forsikringsmarked.